Sosyal Medyada İSTE Bilgisayar Mühendisliği Bölümünü Takip Edebilirsiniz;
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/istebm
Instagram: https://www.instagram.com/iste.bm
Facebook: https://www.facebook.com/iste.bm
E-mail: mdbf.bm@iste.edu.tr
Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Mühendisliği, bilişim sistemlerinin yapısı, tasarımı, geliştirilmesi, kullanılması ve güvenliği konularında çalışan mühendislik dalıdır. Bu mühendislik dalı, ilgili alanlarda karşılaşılan problemler karşısında analitik ve mantıksal düşünerek algoritmik çözümler üretebilen mühendisler yetiştirmeyi amaçlar. Bilgisayar Mühendisliği iş imkanları açısından da oldukça cazip bir meslek dalıdır. Bilgisayar mühendislerinin çalışabileceği meslek unvanlarının bir kısmı şöyledir:
- AR-GE Mühendisi
- Yazılım Geliştirme Uzmanı
- Ağ Yönetimi ve Tasarımı Uzmanı
- Sistem Yönetimi ve Güvenliği Uzmanı
- Bilgi Güvenliği Uzmanı
- 3D Grafik Geliştirme Uzmanı
- Animasyon Tasarım Uzmanı
- Veri Tabanı Yönetim Uzmanı
- Büyük Veri İşleme Uzmanı
- Yazılım ve Veri Analiz Uzmanı
- Mikroişlemci Tabanlı Donanım Tasarım Uzmanı
- Yazılım/Donanım Satış ve Destek Uzmanı
Bölümümüzde verilen derslerin temel hedefleri şunlardır:
- Matematik, fen ve mühendislik uygulama becerisi kazandırmak
- Bilgisayar mühendisliği alanında çağın getirdiği yeniliklere göre kendini geliştirme yetisine sahip bireyler yetiştirmek
- Bilişim sistemleri uygulamalarında analiz ve tasarım becerisi kazandırmak
- Bilgisayar mühendisliğine ait teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırmak
- Yazılım geliştirme süreçlerini bilen, süreçleri yönetebilen mühendisler yetiştirmek
İşletmede Mesleki Eğitim (İME) Programı
Son sınıfa gelen öğrencilerimiz, 2017 yılında ilk defa üniversitemizde hayata geçirilen İşletmede Mesleki Eğitim (İME) Programı kapsamında, henüz mezun olmadan iş bulma ve çalışma fırsatı yakalamaktadır. Bugüne kadar İME kapsamında 61 öğrencimiz, son sınıfta çeşitli şirketlerde çalışmışır. İME'den faydalanarak mezun olan öğrencilerimizin 36%'sı İME kapsamında çalışmış oldukları şirkette mezuniyetleri sonrasında da çalışmaya devam etmektedir.
Neden İSTE Bilgisayar Mühendisliği?
- İskenderun Teknik Üniversitesi'nin merkez kampüsü, şehir merkezinin içerisindedir.
- Öğrencilerimizin hizmetine açılan yurt binaları merkez kampüsün hemen yanındadır.
- Merkez kampüsümüzde, öğrencilerimizin futbol, basketbol, voleybol, tenis oynayabilecekleri spor tesislerimiz de mevcuttur.
- Öğrencilerimiz, elde ettikleri birikimle bölümümüzde düzenlenen robotik yarışlarında ve bitirme projeleri sergilerinde projelerini sergiler.
- Son sınıfa gelen öğrencilerimiz, İşletmede Mesleki Eğitim (İME) projesi kapsamında, henüz mezun olmadan iş dünyasına adım atma şansı yakalayabilmektedir.
- Teknoversite vizyonumuz doğrultusunda ülkemizde ilk defa, "Teknoloji Okuryazarlığı" dersi (zorunlu), üniversitemizin bütün bölümlerinin birinci sınıf müfredatına yerleştirilmiştir. Detaylar: İSTE'yenlere TEKNOLOGLUK Sertifikası İle İş Dünyasına Bir Adım Önde Başlama Fırsatı!
Laboratuvarlarımız
Bölümümüzde, ilgili derslerin uygulamalı olarak verildiği 1 robotik, 3 bilgisayar (merkezi lab.), 1 sayısal tasarım, 1 sanal gerçeklik ve 1 biyomedikal labaratuvarı bulunmaktadır.
Bölümümüzün 2017-2023 yılları arasındaki illere göre ortalama öğrenci dağılımları :

Program Çıktılarımız (PÇ):
- PÇ-1:
- Problem Analizi: Öğrenciler, bilgisayar mühendisliği ile ilgili karmaşık problemleri tanımlayabilme, formüle edebilme ve analiz edebilme becerisine sahip olacaklar. Bu süreçte, temel bilimler, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanacaklar ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını göz önünde bulunduracaklar.
- PÇ-2:
- Mühendislik Tasarımı: Öğrenciler, karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama yeteneğine sahip olacaklar. Bu çözümleri, gerçekçi kısıtları ve gelecekteki ihtiyaçları dikkate alarak, karmaşık sistemler, süreçler, cihazlar veya ürünler için uygulayabilecekler.
- PÇ-3:
- Teknik ve Araçların Kullanımı: Öğrenciler, karmaşık mühendislik problemlerini analiz etme ve çözme sürecinde modern mühendislik ve bilişim araçlarını etkin bir şekilde seçebilme ve kullanabilme becerisine sahip olacaklar. Bu süreçte, seçilen tekniklerin ve araçların sınırlamalarının farkında olacaklar.
- PÇ-4:
- Araştırma ve İnceleme: Öğrenciler, bilgisayar mühendisliği alanındaki yeni teorileri, teknolojileri ve uygulamaları incelemek için gerekli araştırma yöntemlerini kullanma becerisine sahip olacaklar. Bu, bilimsel makalelerin incelenmesi, deney tasarımı ve uygulaması, veri toplama ve analizi gibi yöntemleri içerir.
- PÇ-5:
- Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi: Öğrenciler, mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları çerçevesinde topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olacaklar. Ayrıca, mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık geliştirecekler.
- PÇ-6:
- Etik Davranış: Öğrenciler, mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluklar ve ayrımcılık yapmama, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olacaklar.
- PÇ-7:
- Bireysel ve Takım Çalışması: Öğrenciler, hem bireysel olarak hem de disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde çalışabilme becerisine sahip olacaklar. Bu, yüz yüze, uzaktan veya karma çalışma ortamlarını kapsayacak.
- PÇ-8:
- Sözlü ve Yazılı İletişim: Öğrenciler, teknoloji odaklı projelerin yönetimi ve liderliği konusunda bilgi sahibi olacaklar. Aynı zamanda, yenilikçilik ve girişimcilik becerilerini geliştirecek ve ekonomik yapılabilirlik analizleri yapabilecekler. Bu süreçte, hedef kitlenin çeşitliliklerini (eğitim, dil, meslek vb.) dikkate alacaklar.
- PÇ-9:
- Proje Yönetimi: Öğrenciler, proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizleri gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaklar. Ayrıca, girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık geliştirecekler.
- PÇ-10:
- Yaşam Boyu Öğrenme: Öğrenciler, teknolojik gelişmeleri takip etme ve yeni bilgi ve becerileri öğrenme konusunda proaktif olacaklar. Bu, kariyerlerinin her aşamasında adaptasyon yeteneklerini ve mesleki gelişimlerini destekleyecek.
- PÇ-11:
- Mühendislik Bilgisi: Öğrenciler, matematik, fen bilimleri, temel mühendislik prensipleri, bilgisayarla hesaplama ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda (algoritma tasarımı, veri yapıları, yazılım geliştirme, işletim sistemleri ve bilgisayar ağları gibi) derinlemesine bilgi sahibi olacaklar. Bu bilgileri, bilgisayar bilimi ve mühendisliği alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, analiz etme ve çözme süreçlerinde etkin bir şekilde kullanabilecekler.
Program Eğitim Amaçları (PEA):
Bilgisayar mühendisliği eğitim ve öğretiminde, alanında mesleki ve akademik bilgi ile iyi bir şekilde donatılmış, Bilgisayar Mühendisliğinin temellerini çok iyi bilen, yeni uygulamaları hem araştırma hem de uygulama seviyesinde öğrenebilen, sosyal açıdan gelişmiş ve etkili iletişim becerileri olan, ekip içinde çalışma ve işbirliği yeteneklerine sahip, modern dünyanın küresel rekabetçi gereksinimlerinin farkında, mesleki etik açısından üst düzey sorumluluk gösteren mühendisler yetiştirmeyi misyon edinmiş bir bölüm olarak İSTE Bilgisayar Mühendisliği Programı Eğitim Amaçları (PEA): Özgün araştırmalar ile dünya standartlarında nitelikli mühendislik eğitimi vererek, güçlü bir mühendislik altyapısına sahip, çağdaş teknolojik bilgilerle donatılmış, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, kendini sürekli yenileyen, ulusal ve uluslararası sorunlara duyarlı, mesleki, sosyal ve etik sorumluluk taşıyan, yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerileri gelişmiş bilgisayar mühendisleri yetiştirmektir.
- PEA-1: Özgün araştırmalar ile dünya standartlarında nitelikli mühendislik eğitimi vererek, güçlü bir mühendislik altyapısına sahip, çağdaş teknolojik bilgilerle donatılmış bilgisayar mühendisleri yetiştirmek,
- PEA-2: Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek, kendini sürekli yenileyen, ulusal ve global sorunlara duyarlı, mesleki, sosyal ve etik sorumluluk taşıyan, yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerileri gelişmiş bilgisayar mühendisleri yetiştirmek
- PEA-3: Yurtiçi ve yurtdışındaki sektörel ve akademik kuruluşlarda görev alabilen, başarılı bir kariyer yapmaya aday bilgisayar mühendisleri yetiştirmektir.
İlgili dokümantasyona buradan ulaşılabilir.
Komisyonlar Ve Koordinatörlükler
- Staj Komisyonu
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim OKUR
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Gül GÜNAN
- Muafiyet ve İntibak Komisyonu
- Koordinatör: Doç. Dr. İpek ABASIKELEŞ TURGUT
- Komisyon Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim OKUR
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Batuhan KARADAĞ
- Erasmus / Farabi / Mevlana / Bologna
- Koordinatör: Doç. Dr. İpek ABASIKELEŞ TURGUT
- İME
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Ahmet GÖKÇEN
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. M. Sami KARAKUL
- MÜDEK Koordinasyon Komisyonu
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Kadir TOHMA
- Komisyon Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Handan GÜRSOY DEMİR
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. M. Sami KARAKUL
- Eğitim Komisyonu
- Koordinatör: Prof. Dr. Yakup KUTLU
- Koordinatör: Doç. Dr. İpek ABASIKELEŞ TURGUT
- Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Kadir TOHMA
- Komisyon Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim OKUR
- İç- Dış Paydaşlar Komisyonu
- Koordinatör: Doç. Dr. Gökhan ALTAN
- Koordinatör: Doç. Dr. Ahmet GÖKÇEN
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Muhammed Sami KARAKUL
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Batuhan KARADAĞ
- Altyapı Komisyonu
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Kadir TOHMA
- Komisyon Üyesi: Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim OKUR
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Gül GÜNAN
- Sosyal Etkinlikler Komisyonu
- Koordinatör: Dr. Öğr. Üyesi Kadir TOHMA
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Gül GÜNAN
- Ders Değerlendirme
- Koordinatör: Doç. Dr. Ahmet GÖKÇEN
- Komisyon Üyesi: Arş. Gör. Muhammed Sami KARAKUL
"Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Tanıtım Broşürü" isimli dosyayı indirmek için TIKLAYINIZ
Detaylı bilgi almak için :
Doç. Dr. Gökhan ALTAN - gokhan.altan@iste.edu.tr
Dr. Öğr. Üyesi Kadir TOHMA - kadir.tohma@iste.edu.tr
İSTE'li olmanın sağladığı avantajlar ile ilgili daha fazla bilgi için tercih.iste.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE
TRANSLATE with
EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE